מערכת היירוט "שרביט קסמים" השלימה סדרת ניסויים בהצלחה

    קובי פינקלר 1 Comment on מערכת היירוט "שרביט קסמים" השלימה סדרת ניסויים בהצלחה

    בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של מערכת "שרביט קסמים" בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת יותר. נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות

    מערכת 'שרביט קסמים' בפעולה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמ"לח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו היום (ד') בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה חדשה ומתקדמת של מערכת היירוט "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי הינה חלק מתכנית פיתוח המערכת כנגד איומים עתידיים. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ.
    בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של מערכת "שרביט קסמים" בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת יותר. בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות.
    במהלך הסדרה, לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה-MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תכנית ההגנה נגדה. מיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.
    בכיר במשרד הביטחון מגלה כי הניסוי שבוצע היום במערכת שרביט קסמים היה ניסוי בקנה מידה ארצי וכי הוא כלל את כל המערכות. הניסוי בוצע בגובה רב מאד והרחק מטווח האיומים קצרי הטווח על ישראל.
    הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR מפותח ע"י אלתא – חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד הזהב" מפותחת ע"י חברת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.
    מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כדאי שיתנו את הדעת על האיום מצוללות נושאות נשק גרעיני, זה האתגר האמיתי!